ESENTEPE KOLEJI / Bölümler / Rehberlik

REHBERLİK

Ortaokul Rehberlik Çalışmaları

Çocukluktan gençliğe geçiş, çocuklarımızın ortaokul çağında yaşanmaktadır. Öğrencilik serüvenleri devam ederken, bir yandan psikolojik ve duygusal değişimler, önceki yıllara göre daha yoğun kendini gösterir. Bu dönemde gerek kendisi, ailesi ve arkadaşlarıyla ilişkilerini yeniden yapılandırmaya çalışan, gerekse geleceği ile ilgili önemli adımlar atmaya başlayan öğrencilerimizle, hem kişisel gelişimlerini hem de akademik gelişimlerini desteklemeye yönelik çalışmalar gerçekleştirmekteyiz.

Günümüzün modern eğitim anlayışı, öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal, psikolojik gelişimini de hedefler. Rehberlik servisi olarak öğrencilerin bu dönemlerde yetenek ve becerilerini geliştirerek büyümelerini, duygusal ve sosyal olgunluk kazanmalarını sağlamak çalışmalarımızın temelini oluşturur. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık süreci içinde öğrenciler; gizlilik, güven ve kişilik haklarına saygı gösterilerek, istedikleri her konuda onları yargılamadan, koşulsuz kabul ederek dinler, açık ve dürüst davranarak, her konuda sağlıklı karar verebilmelerine yardımcı oluruz.

Öğrenci Görüşmeleri

1. Bireysel Görüşmeler:

 
Öğrencilerimizin eğitsel-sosyal ve ruhsal gelişim alanlarında yaşadıkları sorunların tespitinde ve çözümünde kullanılan, öğrencilerimizi tanımaya ve kendilerine tanıtmaya yönelik çalışmaların planlandığı ve uygulandığı, gerekli görüldüğünde çeşitli test, envanter ve ölçeklerin yapıldığı görüşmelerdir. Bireysel görüşmelerimiz üç şekilde gerçekleştirilmektedir;

  • Öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda psikolojik danışma ve rehberlik servisimize başvurmaları yoluyla,
  • Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin gözlemleri sonucu gerekli gördüğü durumlarda,
  • Öğretmenlerimizin ve velilerimizin isteğiyle.

 2. Grup Görüşmeleri:

Öğrencilerimizin sınıf içi ve dışı davranışlarını düzenlemede, akademik başarılarını arttırmada, çevreye uyumlarını sağlamada benzer sorunlar yaşayan öğrencilerin bir araya getirilerek çeşitli rehberlik çalışmalarının uygulanması esasına dayanır.

Veli Görüşmeleri

Öğrencilerimizin gelişimlerinin sağlıklı şekilde devam etmesi için okul-aile işbirliğini temele alan rehberlik servisimizin gözlemleri sonucunda ya da velilerimizin kendi istekleri doğrultusunda düzenlenen randevulu görüşmelerdir.

Öğretmen Görüşmeleri

Psikolojik danışma ve rehberlik servisimiz belirli aralıklarla tüm öğretmenlerimizle öğrencilerimizin çok yönlü ele alındığı rehberlik merkezli toplantılar yapmaktadır.

Grup Çalışmalarından Örnekler:

  • Etkili İletişim Grubu
  • Başarılı Ders Çalışma Yöntemleri
  • Sınav Kaygısı İle Baş Etme.
  • Duygu / Öfke Kontrolü 
  • Değerler Eğitimi

Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek amacıyla sınıf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilir. Etkinlikler; öğrencilerin psikolojik açıdan sağlıklı, kendini tanıyan, güven duyan, kendine uygun eğitsel ve mesleki kararlar alabilen, kişilerarası iletişim becerileri gelişmiş, kendini doğru ifade edebilen, üretken ve yaşamdan zevk alan bireyler olmalarına yardımcı olma gibi amaçlara yönelik olarak düzenlenir. 

Ortaokul çağındaki öğrencilerimiz için sınıf ve grup rehberliği dışında sunulan seminerler:

  • Ergen Gelişim Toplantısı.
  • Etkili Zaman Yönetimi ve Verimli Çalışma Yöntemleri
  • TEOG
  • Test Tekniğini ve Dikkatini Güçlendir.
  • Duygu Kontrol. (Sınav Kaygısı)
  • Motive Et Kendini.

Uygulanan Envanter ve Testler

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimimiz, eğitsel rehberlik çalışmaları kapsamında; öğrencilerin bilişsel alanda güçlü ve desteklenmesi gereken yönlerini, ortaya çıkarmayı amaçlayan uygulamaların yapılması dışında, iletişim, kendini tanıma, sorumluluk bilinci, zaman yönetimi gibi konuları da ele almaktadır. Tanıma, ölçme, değerlendirme araçları bu yönde kullanılmaktadır. 

PDR Birimimizin, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre uyguladığı test ve envanterler:

  • Problem Tarama Envanteri.
  • Başarısızlık Nedenleri Envanteri.
  • Sosyometri Çalışması.
  • Kimdir Bu Testi.
  • Cümle Tamamlama Çalışması.
  • Burdon Dikkat Testi
  • D2 dikkat testi

Veliye Rehberlik

Rehberlik servisimiz, velilerimizle bireysel görüşmeler ve eğitim etkinlikleriyle bir araya gelir. Veli ile yapılan görüşmeler, velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda rehberlik servisimizin gerek gördüğü durumlarda gerçekleştirilir. Ulaşılabilir danışmanlık ve yarar sağlayan rehberlik hizmetlerimiz, velilerimizin, daha başarılı anne- baba olmaları için sunulur.

  • Öğrenci davranışlarının gözlemlenmesiyle,
  • Öğrenciye uygulanan test, envanter sonucunda oluşan verilerle,
  • Öğretmenin bilgi paylaşımıyla,
  • Ölçme değerlendirme çalışmalarının sonucu gerek duyulan durumlarda, velilerimiz okulumuza davet edilir.
  • Velinin görüşme isteği, daha yararlı bir çalışma için randevu verilerek karşılanır.

Sunumlar, Seminerler

Öğrencilerin içinde bulundukları bu dönemi ve sınav sürecini daha yakından takip edebilmeleri, konu hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için velilerimizi bu yönüyle destekleyici çalışmalar yapıyoruz.

  • Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi
  • Anne Baba Tutumları
  • Sınava Az Kala

Kitlesel başarıyı hedefleyen Esentepe Koleji; nitelikli eğitim anlayışı ile bilim, teknoloji, yabancı dil, kültür-sanat, spor ve sosyal faaliyetler alanlarında başarılı nesiller yetiştiriyor.

2000 yıllından itibaren eğitim hizmetlerini sürdüren Esentepe Koleji, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, ülke değerlerine sahip, yaratıcı, üretken, dünya ile kucaklaşabilecek değerlerle bezenmiş bireyler yetiştirmek amacıyla hizmet vermeye devam etmektedir.

© 2017 Esentepe Koleji

ESENTEPE KOLEJi

Selçuk Üniversitesi Alaeddin Keykubat
Kampüsü Yanı Selçuklu/KONYA

info@esentepe.k12.tr

Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin tüm hakları saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.