ESENTEPE KOLEJI / Bölümler / İngilizce

ENGLISH LESSON

        ❝To have another language is to possess a second soul.❞
        ‒Charlemagne

         As Esentepe Koleji,  we know that the potential of the human brain to learn is unlimited. To tap into potential, the reserves of the human mind must be engaged and brought into the conscious learning process. This reserves are filled with the continual and consistent perceiving and progressing that takes place in the multisensory levels of learning especially the Visual, the Auditory and Kinesthetic. In our teaching, Common European Framework is taken into consideration. CEF is accepted to be the standard in both selecting materials and determining the frame of the teaching to be followed. The course books used in our school are appropriate for this frame and they are designed according to modern teaching methods. Therefore we use Language teaching methodologies like; The Direct Method, The structural approach, Total Physical Response(TPR), The Lexical Syllabus, Task Based Language Learning, Immersion, The Natural Approach, The Silent Way, Grammar translation, Suggestopedia; Audio-lingual, Communicative Language Teaching(CLT) Community Language Learning.

        There is a real need to supply learners with a multi-sensory environment where the human mind can be nurtured. Quite simply we grow our brains in relation to what we experience and learn.

        At the foundation of this principle is the concept that learning takes place best when there is the presence of joy and the absence of tension and stress. In this state our students not only assimilates information more effectively, retaining more of what is learned but can process substantially more information in a shorter period of time. 

        Our priority target is to enable our students to acquire skills which are necessary for any languages. At this point, our notion is that individuals who acquire listening, speaking, reading and writing skills considering the grammar of the target language can use the language at the expected level. In each level, our students receive necessary teaching in order to manage the mentioned skills, but especially in our preparation level which is given for the fifth graders, an intensive English teaching program is provided with 16 hours. After experiencing this preparation process, students have fewer difficulties in further grades, obtain better confidence in using the target language and remove the barriers causing stress. The success of our students in ESOL exams shows that the language teaching provided by our school achieves its goal.  

        In grade 8, we also prepare our students for the TEOG test. Raising students who can comprehend what they read makes difference at this point. Our students experience this test with less stress. Having sufficient knowledge in terms of vocabulary is another advantage of our students. Our students also benefit from internet-based applications during this preparation phase.

        We also have assessment hours for weak students and new comers to improve their English and to catch up with their classmates.

 

İNGİLİZCE DERSİ


        ❝ Başka bir dil öğrenmek, ikinci bir ruhu işlemektir.”
        Charlemagne

        Esentepe Koleji olarak biliyoruz ki insan beynin öğrenme potansiyeli sınırsızdır. Bu potansiyelden faydalanmak için insan zihninin kaynakları kullanılmalı ve bilinçli öğrenme sürecine dahil edilmelidir. Bu kaynaklar özellikle görsel, işitsel ve kinestetik öğrenmenin çok algılı düzeylerinde meydana gelen, devamlı ve tutarlı algılama ve ilerleme ile doldurulur.  Öğretimimizde Avrupa Ortak Dil Çerçevesi dikkate alınmaktadır. AOÇ, hem materyal seçiminde hem de izlenecek öğretimin hatlarını belirlemede standart kabul edilmektedir. Okulumuzda kullanılan ders kitapları bu çerçeveye uygundur ve modern öğretim metotlarına göre tasarlanmışlardır. Bu nedenle Doğrudan Yöntem, Yapısal Yaklaşım, Toplam Fiziksel Tepki Yöntemi, Sözcük Temelli İzlence, Görev Temelli Dil Öğrenimi, Yoğun Pratik, Doğal Yaklaşım, Sessiz Yöntem, Gramer Çeviri Yöntemi, Telkin Yöntemi, İşitsel-Dilsel Yöntem, İletişimsel Dil Öğretimi ve Topluluk Odaklı Dil Öğretimi gibi dil öğretim metodolojilerini kullanmaktayız. 

        Öğrenenler için insan zihninin çok algılı ortamını sağlamak gerçekten gereklidir. Açıkçası bizler zihinlerimizi yaşadığımız ve öğrendiğimiz şeylerle bağlantılı olarak geliştiririz. 

        Bu ilkenin oluşumunda yatan kavram en iyi öğrenimin keyifin alındığı, gerginlik ve stresin olmadığı zaman meydana geldiği düşüncesine dayanmaktadır. Bu durumda öğrencilerimiz yalnızca bilgiyi daha etkili bir biçimde özümsemekle kalmıyor aynı zamanda daha kısa süre zarfında daha fazla bilgiyi işleyebiliyorlar. 

        Öncelikli hedefimiz herhangi bir dil için gerekli olan becerileri öğrencilerimizin kazanmasını sağlamaktır. Bu noktada savunduğumuz düşünce dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini hedef dilin gramerini dikkate alarak edinen bireylerin dili beklenen düzeyde kullanabildikleri yönündedir. Her düzeyde öğrencilerimiz bahsi geçen becerileri başarmak için gerekli öğrenimi almaktadır fakat özellikle hazırlık düzeyimiz olan beşinci sınıfta 16 saatlik yoğun bir İngilizce öğretim programı yürütülmektedir. Bu hazırlık aşamasını yaşadıktan sonra öğrencilerimiz ileriki sınıflarda daha az zorluk yaşamaktalar, hedef dili kullanmada daha rahat olmaktalar ve strese neden olan engelleri ortadan kaldırmaktadırlar.  ESOL sınavlarında öğrencilerimizin gösterdikleri başarı okulumuz tarafından verilen dil öğretiminin hedefine ulaştığını göstermektedir. 

        Sekizinci sınıfta öğrencilerimizi ayrıca TEOG sınavına hazırlamaktayız. Bu noktada, okuduğunu anlayabilen öğrenciler yetiştiriyor olmak fark yaratmaktadır. Öğrencilerimiz bu sınava daha az baskı ile girmektedirler. Kelime haznesi bakımından yeterli birikime sahip olmak öğrencilerimizin başka bir avantajıdır. Bu safhada öğrencilerimiz internet temelli uygulamalardan da faydalanmaktadır. 

        Ayrıca zayıf öğrencilerimize ve aramıza yeni katılan öğrencilerimize yönelik olarak İngilizcelerini geliştirmeleri ve sınıf arkadaşlarına yetişmeleri için değerlendirme saatlerimiz mevcuttur. 

 

Kitlesel başarıyı hedefleyen Esentepe Koleji; nitelikli eğitim anlayışı ile bilim, teknoloji, yabancı dil, kültür-sanat, spor ve sosyal faaliyetler alanlarında başarılı nesiller yetiştiriyor.

2000 yıllından itibaren eğitim hizmetlerini sürdüren Esentepe Koleji, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, ülke değerlerine sahip, yaratıcı, üretken, dünya ile kucaklaşabilecek değerlerle bezenmiş bireyler yetiştirmek amacıyla hizmet vermeye devam etmektedir.

© 2017 Esentepe Koleji

ESENTEPE KOLEJi

Selçuk Üniversitesi Alaeddin Keykubat
Kampüsü Yanı Selçuklu/KONYA

info@esentepe.k12.tr

Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin tüm hakları saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.