MATEMATİK - GEOMETRİ DERSİ
MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN GENEL AMAÇLARI
En çok sorulan sorulardan biri neden matematik öğreniyoruz? Bize ne faydası olacak? Ne işimize yarayacak? İşte eğitim sistemine matematiği koymanın amaçları:
- Öğrencilerde mantıksal düşünme yeteneğini geliştirme,
- Günlük hayatta karşılaştığı problemlerin çözümünde mevcut koşulları doğru değerlendirme,
- Mümkün olduğu hallerde bilgiyi nicelleşmiş verilerle ortaya koyma alışkanlığını kazandırma,
- Öğrencilere soyutlama yapma alışkanlığı kazandırma, bu yolla zihinsel bağımsızlığı ve yaratıcılığı geliştirme,
- Öğrencilere özelleştirme ve genelleştirme yapma alışkanlığı kazandırma, bu yolla sezgisel düşünceyi geliştirme,
- Estetik değerleri geliştirme,
- Bir problemin değişik yollarla çözülebileceğinden hareketle, farklı görüş ve düşüncelere zihnen açık olabilme ve onlara saygı duyma alışkanlığını kazandırmadır.
Lise matematik öğretiminin genel amaçları:
- Çeşitli öğrenim dallarına ayrılacak olan öğrencilere, ileride kendilerine gerekli olacak ortak matematik kültürünü verme.
- Doğru düşünme kurallarını öğretme. İspat kavramını algılama. İspat edilebilen bilimsel sonuçlar ile dogmalar arasındaki farkı kavrama. Her alanda varılan yargıların ve hükümlerin ispat edilebilir nitelikte olmasının gereğini ve önemini kavratma.
- Geometrik kavramlardan ve modellerden hareketle aksiyonların gerekliliğini algılama.
- Matematiksel yapı kavramını algılama. Sayı sistemlerini, geometrik modelleri ve grup, halka, cisim, vektör uzayı gibi cebirsel yapıları kavratma.
- Geometrik problemleri incelemek için analitik geometrinin getirdiği kolaylıkları sezdirme.
- Küme, bağıntı, sıralama, fonksiyon kavramalarını ve önemlerini kavratma.
- Doğa olaylarını matematiksel modeller ile temsil etmeyi ve bu yolla doğa olaylarının açıklanabilirliğini algılama.
- Öğrencilerin edindiği bilgi ve becerileri günlük yaşayışlarında karşılaştıkları problemleri çözmek için kullanma alışkanlığı edinmelerini sağlama.
- Karşılaşılan problemlerin çözümünde, yerine göre,
- Analizvesentez,
- Tümdengelim,
- Tümevarım,
- Özelleştirme ve genelleştirme yollarını kullanma alışkanlığı edinmelerini sağlama.
Öğretim ve öğrenim sürecinde öğrencide,
- Matematiğe karşı ilgi uyandırma, olumlu tutum geliştirme,
- İnceleme ve araştırma alışkanlığı yaratma,
- Önyargısız ve tarafsız olabilme isteği uyandırma,
- Bilginin yayılması için istek yaratma.
Matematik Nasıl Çalışılır?
- Konu anlatımını okuyun.
- Örnek soruları ve nasıl çözüldüğünü inceleyin.
- Çözüme bakmadan birde kendiniz çözmeyi deneyin.
- Bir çözümlü soru bankası alın.
- Soruları çözmeye çalışın çözemediğiniz soruya bir yıldız koyup çözümünü inceleyin.
- Çözüme bakmadan tekrar aynı soruyu kendiniz çözmeye çalışın.
- Konuyu bu şekilde bitirdikten sonra çözebildiğiniz soruların çözümleri ile kitabın çözümlerini karşılaştırın. Benzer ve farklı yanlarını inceleyin.
- Bir gün sonra işaretlediğiniz soruları tekrar çözmeye çalışın. Çözemezseniz bir yıldız daha koyup tekrar çözümü inceleyin.
- Yukarıdaki sistemi tüm soruları rahatlıkla çözene kadar tekrarlayın. Göreceksiniz ki bir süre sonra tüm sorular çok kolay görünmeye başlayacak.
Başarısız olma nedenleri
En çok başarısız olma nedeni yeterli kararlılığa sahip olmamaktır. Zaten hayatın her aşamasında göreceksiniz ki doğru yöntemlerle sabırla çalışmanızı sürdürmeniz gerek. Ben çalışmadan iyi yerlere geleyim, piyangodan para çıksın, dedemden evler dükkanlar kalsın gezeyim dolaşayım diyorsanız ders çalışma önerileri size bir fayda sağlamayacaktır.
Lise Matematik Dersinde Materyalin Önemi
Öğrencilerin duyu organlarını en üst seviyede derse katmak ve dersin kalıcılığı açısından materyal kullanımı önem arz etmektedir.
Aşağıda gördüğünüz bulmaca şeklinde uyarlanmış olan materyal EBOB öğretiminde öğrencinin öğrenimini kolaylaştıran bir materyaldir.