ESENTEPE KOLEJI / Bölümler / TARİH

TARİH DERSİ

Neden Tarih Öğreniyoruz?

Geçmişte insanların ve toplumların yaşamış olduğu olayları yer ve zaman göstererek neden sonuç ilişkilisi içerisinde belgelere dayanarak objektif olarak araştıran ve açıklayan bilim dalına tarih denir. Neden tarih öğreniyoruz sorusunun cevabına gelince:
 Öncelikle tarih öğrenen bir kişi geçmişten bir takım dersler çıkarır ve bu dersler doğrultusunda geleceğini şekillendirebilir,

  • Tarih bilimi sayesinde insanlar düşünme ve yorumlama yetilerini geliştirir,
  • Tarih sayesinde insanların kültür seviyeleri yükselir,
  • Tarih öğrenen ve araştıran kişilerin manevi değerleri artar,
  •  Bireyler, ait oldukları toplumların geçmişini öğrendikçe devlet, millet ve aile gibi olgulara daha fazla önem gösterir,
  • İnsanlar olaylara bakış açısı genişler ve bir olayı birden çok yönden değerlendirebilir,
  • Tarih sayesinde insanlar barışın ne kadar değerli ve önemli olduğunu öğrenir,
  • Tarih bilimi devletlerarasındaki ilişkilerin düzenlenmesini sağlar,
  • İnsanlar milli değerlerini öğrenirler ve bu konuda söz hakkına sahip olur.

Tarih Dersinde Öğretme-Öğrenme Süreci: 

Programda, öğrenme süreçlerinde, öğrencilerin düşünmelerini, araştırmalarını, sorun çözmelerini ve edindikleri bilgi ve becerileri yeniden yapılandırıp yaşama aktarabilmelerini destekleyen yöntem- tekniklerin işe koşulması önerilmektedir. Öğrencilerin görsel ve yazılı basının eleştirel bir izleyicisi olmaları sağlanmalı, yansıtıcı düşünme becerileri geliştirilmeye çalışılmalıdır. Bu doğrultuda şu etkinlikler önerilmektedir: Örnek olay çözümlemesi, sonuç çıkarma, geri plandaki düşünceleri bulma, slogan bulma, reklam hazırlama/ poster afiş hazırlama, görsel imge oluşturma, şiir-öykü yazma/şarkı yapma, önem sırasına koyma, yordama yapma, bulmaca, dramatizasyon, görüşme yapma, gezi-gözlem, benzetim, günlük yaşamla ilişkilendirme, proje, haber toplama, dosya oluşturma, koleksiyon yapma, gazete çıkarma.

Tarih Dersinde Değerlendirme: 

Tarih dersi için yapılacak değerlendirme etkinliklerinde öğrencilerin programın tüm boyutlarında sağladığı gelişme ve başarı ölçülmeye çalışılır. Öğretmenlere, değerlendirme etkinliklerinde; gösteri, anekdotlar, tartışma, sergileme, deneyler, görüşme, gözlem, sözlü sunum, proje, araştırma kâğıtları, öğrenci ürün dosyası, performans değerlendirme, dereceleme ölçekleri, tutum ölçekleri gibi değerlendirme araç ve tekniklerini kullanmaları önerilmektedir.

Kitlesel başarıyı hedefleyen Esentepe Koleji; nitelikli eğitim anlayışı ile bilim, teknoloji, yabancı dil, kültür-sanat, spor ve sosyal faaliyetler alanlarında başarılı nesiller yetiştiriyor.

2000 yıllından itibaren eğitim hizmetlerini sürdüren Esentepe Koleji, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, ülke değerlerine sahip, yaratıcı, üretken, dünya ile kucaklaşabilecek değerlerle bezenmiş bireyler yetiştirmek amacıyla hizmet vermeye devam etmektedir.

© 2017 Esentepe Koleji

ESENTEPE KOLEJi

Selçuk Üniversitesi Alaeddin Keykubat
Kampüsü Yanı Selçuklu/KONYA

info@esentepe.k12.tr

Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin tüm hakları saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.