ESENTEPE KOLEJI / Haberler / Web 2.0 ve yapay zeka araçlarını öğreniyoruz

Web 2.0 ve yapay zeka araçlarını öğreniyoruz

E-TWİNNİNG PROJESİ

OKULUMDA WEB 2.0 VE YAPAY ZEKA

Kısa Açıklama

Web 2.0 ve Yapay Zeka  kullanıcılarında içerik geliştirebildiği, birbirleriyle işbirliği yapabildiği, kullanıcılar arasında bilgi ve fikir alışverişini destekleyen ikinci kuşak web platformu olarak tanımlanmaktadır. Öğrencilerimizin yoğun kullandığı teknoloji aletleri ile bu kavram farkında olmadan insanların hayatına girmiştir. Eğitim ve öğretim faaliyetleri de bunun dışında kalamaz. Zaten öğretmen ve öğrencilerimiz Web 2.0 ve Yapay Zeka  araçlarını derslerde de kullanmaya başlamış Pandemi sürecinde de uzaktan eğitim de bu araçların önemi daha da artmış oldu. Bizim projemizin ana amacı bu ihtiyaca uygun olarak Web 2.0 ve Yapay Zeka  Araçları ile ders etkinlikleri oluşturmaktır.

 

Amaçlar

Okulların, öğretmen ve öğrencilerin değişik ihtiyaçlarına yönelik bir çok Web 2.0 ve Yapay Zeka  aracı bulunmaktadır. Bizim projemizde amacımız öğretmenlerin rehberliğinde öğrencilerimiz ile en faydalı araçları tespit etmek, bunları test etmek ve bunlar ile ürünler ortaya koymak ve yaygınlaştırmaktır. Böylece bu Web 2.0 ve Yapay Zeka  araçlarını birer eğitim-öğretim aracı olarak kullanacağız. Bu nedenle biz projemize “Okulumda Web 2.0 ve Yapay Zeka  ” ismini uygun bulduk.

 

İş Süreci

Proje Şubat, Mart ve Nisan aylarında sürdürülecektir. Çalışma takvimine iki haftada bir toplantı ve her haftaya iki etkinlik yerleştirilmiştir. Öğrenci merkezli etkinlikler belirlenmiştir. Toplantılarda bir önceki etkinliklerin değerlendirilmesi ve yeni etkinliklerin planlanması yapılacaktır. Projemizde öğretmenler arasında iletişim TwinSpace forum ile anlık iletişim ise telefon ve WhatsApp ile yapılacaktır. Toplantılar ESEP ve Microsoft Teams aracı ile yapılacaktır. Toplantılara öğretmen ve öğrenciler birlikte katılacaktır. Ayrıca her okul öğretmeni ve öğrencisi bir grup oluşturacak, bu gruplar belirlenen etkinliklerde beraber çalışacaklar ve ortak ürün ortaya koyacaklardır. 10 Öğretmen ve 50 Öğrenci bulunmaktadır. Öğrenciler etkinliklerini danışman öğretmenin branşında yapacaklardır ancak bir etkinlikte disiplinler arası bir etkinlikte bulunuyor. Projemizde karışık okul takımları kurulacak ve bunun sayesinde öğrenciler farklı bir öğretmenin danışmanlığında bir etkinlik gerçekleştirecektir. Projemizde 12 Mart İstiklal Marşının Kabulü ve MAE ile 21 Mart Bahar Bayramı etkinlikler ile kutlanacaktır. Projede bir final ürünü ve bir ortak üründe öğrencilerimiz tarafından ortaya konacaktır. Bu çalışmalarımız TwinSpace, Blogger, Youtube, İnstagram ve okul web sitesinde duyurulacak ve bu şekilde yaygınlaştırması yapılacaktır. Projemizde 12 Web 2.0 Aracı ve 12 Yapay Zeka aracı kullanılacaktır. Bu araçların bazıları yardımcı araç olarak kullanılacaktır ancak birçoğu ders etkinlikleri ve ölçme amacı için kullanılacaktır.

 

Beklenen Sonuç

“Okulumda Web 2.0 ve Yapay Zeka ” projesi sayesinde öğretmen ve öğrenciler değişik ihtiyaçlarına en uygun aracı kolaylıkla seçecek ve çıktılar ortaya koyacaktır. Projemiz üyeleri Yapay Zeka ve Web 2.0 Araçlarını daha iyi tanıyacaklar ve bunları eğitimde kullanmaya başlayacaklardır. Projede afiş, broşür ve e-kitap oluşturulacak ve paylaşılacaktır. Okul sitelerinde bunlar paylaşılacaktır. Her okul en az bir tane fiziki pano çalışmasını yapacaktır. Bunun yanında projemizin çıktılarını Twinspace, Okul Sitesinde, Blogger ve sosyal medya hesaplarımızdan geniş kitleler ile paylaşacağız ve yaygınlaştırmasını sağlayacağız. En önemli sonuç ise öğrencilerin farklı duyularına seslenen araçlar ile eğitim ve öğretimlerine önemli bir katkı sunulacaktır.

 

PROJE ÇALIŞMA TAKVİMİ

Genel İşler:

  • Proje takviminin oluşturulması
  • Web sitesinde haber yapılması
  • Görev dağılımın yapılması
  • İletişim kanallarının oluşturulması
  • Öğrencilerden veli izin dilekçelerinin alınması
  • Öğrencilerin sisteme kaydedilmesi ve şifrelerin verilmesi
  • ESEP TwinSpace proje sayfalarının oluşturulması
  • Şehrimizde ders dışı öğrenme ortamlarının tespit edilmesi,
  • Şehrimizdeki yerlerin ders kazanımları ve etkinlikler ile ilişkilendirilmesi
  • Yaygınlaştırma için kullanılacak hesapların açılması (Blog ve sosyal medya)
  • Ön test yapılması (Google Form)

19/25 Şubat Etkinlikleri

  1. Proje toplantısının yapılması (19 Şubat 2024)
  2. Sınıf, öğrenci ve öğretmen avatarları oluşturulması (Pixton)
  3. Okul panosu ve dijital proje panosunun oluşturulması (Padlet)

 

26/03 Şubat Etkinlikleri

  1. Proje afişi, logosu yapılması ve değerlendirme yapılması (Canva)
  2. Proje konusu ile alakalı sunum hazırlanması (Prezi)
  3. Kelime bulutu hazırlanması (WordArt)

04/10 Mart Etkinlikleri

  1. Proje toplantısının yapılması (04 Mart 2024)
  2. Proje broşürü hazırlanması ve değerlendirme yapılması (Canva)
  3. Videolara alt yazı yerleştirilmesi (Submagic)

11/17 Mart Etkinlikleri

  1. 12 Mart İstiklal Marşının Kabulü ve MAE Slayt (Steve AI)
  2. Cümleden resim ve video hazırlama (Fliki)
  3. Seslendirme etkinliği yapılması (DubSmart)

18/24 Mart Etkinlikleri

  1. Proje toplantısının yapılması (18 Mart 2024)
  2. 21 Mart Bahar Bayramı Şarkısı (Suno.ai)
  3. Yapay zeka sohbet  aracı kullanma (Popai)

25/31 Mart Etkinlikleri

  1. Bir olayı canlandırma aracının kullanılması (Aicomicfactory)
  2. Soru hazırlama aracının kullanılması (QuestionWell)
  3. Şehrimizin 360 derece görüntülerinin derlenmesi (360 Cities)

01/07 Nisan Etkinlikleri

  1. Proje toplantısının yapılması (01 Nisan 2024)
  2. Proje için e-Kitap oluşturulması (Book Creator)
  3. Anlık anket yapılması (StrawPoll)

08/14  Nisan Etkinlikleri

  1. Yazıdan resim oluşturma (Magic Studio)
  2. Cümle ile resim yapma (ArtFlow)
  3. Söz ve müzik ayırma (VocalRemover)

15/21  Nisan Etkinlikleri

  1. Proje toplantısının yapılması (15 Nisan 2024)
  2. Proje bilgi yarışması yapılması (Quizizz)
  3. Sanal müze yapılması (ArtsSteps)

22/28  Nisan Etkinlikleri

  1. Sınıf içi yarışma düzenlenmesi (JeopardyLabs)
  2. Proje sonuçlarının yayınlanması (Blogger)
  3. Proje kapanış toplantısının yapılması (28 Nisan 2024)

Bitirme İşleri

  • Kalite Etiketi Başvurusu yapılması
  • Son test yapılması (Google Form)
  • Katılım sertifikaları verilmesi
  • Yaygınlaştırma yapılması

 

 

Kitlesel başarıyı hedefleyen Esentepe Koleji; nitelikli eğitim anlayışı ile bilim, teknoloji, yabancı dil, kültür-sanat, spor ve sosyal faaliyetler alanlarında başarılı nesiller yetiştiriyor.

2000 yıllından itibaren eğitim hizmetlerini sürdüren Esentepe Koleji, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, ülke değerlerine sahip, yaratıcı, üretken, dünya ile kucaklaşabilecek değerlerle bezenmiş bireyler yetiştirmek amacıyla hizmet vermeye devam etmektedir.

© 2017 Esentepe Koleji

ESENTEPE KOLEJi

Selçuk Üniversitesi Alaeddin Keykubat
Kampüsü Yanı Selçuklu/KONYA

info@esentepe.k12.tr

Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin tüm hakları saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.